سفارش تبلیغ
صبا ویژن

معرفی رشته معماری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

معرفی رشته معماری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

 

 

رشته معماری به دلیل دارا بودن بازار کار مناسب و متنوع، تقاضای بالایی داشته و داوطلبان زیادی مایل به تحصیل در این رشته هستند. یکی از دانشگاه های پیشرو در ارائه این رشته، دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده که به دلیل نداشتن کنکور، تحصیل در معماری را برای افراد آسان کرده است.

در گذشته به دلیل محدودیت ظرفیت دانشگاه ها، امکان تحصیل در رشته های پرمتقاضی نبود و بسیاری از افراد رتبه لازم را برای قبولی در این رشته ها کسب نمی کردند، اما اکنون با وجود مراکزی مانند دانشگاه علمی کاربردی، دیگر تحصیل در رشته هایی نظیر معماری رویا نیست و تمام افراد از حق تحصیل برابر برخوردارند.

دانشگاه جامع علمی کاربردی در بسیاری از شهرها و روستاهای کشور شعبه داشته و جزو موسسات نیمه دولتی محسوب می شود. این دانشگاه با هدف ارتقای مهارت های شغلی و عملی شاغلین تاسیس شد.


سیاست های این دانشگاه مبتنی بر ترجیح دروس عملی نسبت به نظری است. یعنی دانشجویان این دانشگاه بیشتر زمان خود را صرف یادگیری دروس عملی و آمادگی برای بازار کار می کنند؛ بنابراین افرادی که از این دانشگاه فارغ التحصیل می شوند، شانس بیشتری برای جذب شدن به بازار کار دارند.

رشته معماری تلفیقی از دانش مهندسی و هنر است. یکی از دلایل محبوبیت این رشته دقیقا همین است. در معماری دیگر بین هنر و مهندسی نمی مانید و لازم نیست یکی از آنها را انتخاب کنید زیرا هر دوی این رشته ها در معماری مکمل هم هستند.

شما میتوانید با مراجعه به سایت های مشاوره تلفنی و آنلاین نسبت به این رشته تحقیق کنید.

گرایش های رشته معماری دانشگاه علمی کاربردی

گستردگی و کاربرد رشته معماری بسیار زیاد است و نمی شود آن را در یک رشته خلاصه کرد. هیچ کس در این دنیا نمی تواند ادعا کند که به تمام دانش معماری مسلط است و هر پروژه ای را می تواند انجام دهد.

قطعا معماری داخلی با معماری خارجی که به نمای ساختمانی شکل می دهد متفاوت است. همچنین معماری فضای شهری نیز با معماری نمای ساختمانی تفاوت های زیادی دارد. بنابراین بر اساس نیاز جهان، رشته معماری به شاخه ها و گرایش های متفاوتی تقسیم شده است.

در زیر به مهم ترین گرایش های معماری که در دانشگاه جامع علمی کاربردی ارائه می شود می پردازیم:

·       معماری

·       معماری منظر

·      مدیریت پروژه و ساخت

·      طراحی شهری

·      برنامه ریزی شهری

·      تکنولوژی معماری

·      انرژی معماری

·      مرمت ابنیه سنتی

·      مطالعات معماری ایران

·      معماری اسلامی

همانطور که از نام گرایش ها پیداست، هرکدام برای شاخه و تخصص منحصر به فردی طراحی شده است. مثلا کسی که در رشته معماری اسلامی فارغ التحصیل شده است، نمی تواند در فیلد کاری که مرتبط با برنامه ریزی شهری است کار کند یا کسی که برنامه ریزی شهری خوانده است نمی تواند به شغل مرمت ابنیه سنتی مشغول شود.

بنابراین هر فرد باید بر اساس محل زندگی و شرایطی که دارد گرایش مناسب برای خود را انتخاب کند. البته که علاقه شرط اول است و بعد از آن باید به موضوعات دیگر فکر کرد.

ثبت نام رشته معماری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی

پس به معماری علاقه دارید؟ این بسیار عالی است. برای تحصیل در این رشته نیازی به شرکت در کنکور و تحمل استرس آن را ندارید. دانشگاه جامع علمی کاربردی در تمامی شهرهای ایران شعبه داشته و بدون کنکور در رشته معماری دانشجو می پذیرد.

ابتدا باید انتخاب کنید که می خواهید در کدام ورودی وارد دانشگاه شوید. این دانشگاه در دو ورودی مهر و بهمن دانشجو می پذیرد. دفترچه انتخاب رشته دانشگاه جامع علمی کاربردی برای ورودی مهرماه، در مردادماه در سایت سازمان سنجش قرار می گیرد. ثبت نام در این دانشگاه معمولا تا آخر شهریور ماه مهلت دارد.

ثبت نام در این دانشگاه برای ورودی بهمن ماه، از اوایل بهمن شروع شده و تا اواخر آن ادامه دارد. شرایطتان را بررسی کنید و ببینید بهتر است در کدام ورودی وارد دانشگاه شوید.

دانشگاه جامع علمی کاربردی به دلیل نیمه دولتی بودن، شهریه بسیار کمتری نسبت به همتایان خود یعنی دانشگاه آزاد و غیرانتفاعی دریافت می کند. همچنین این دانشگاه برای راحتی تحصیل افراد شاغل، کلاس های خود را در زمان بعد از ظهر برگزار می کند.

پس اگر به هر دلیلی نمی توانید صبح ها به دانشگاه بروید، دانشگاه جامع علمی کاربردی گزینه بسیار مناسبی برای شماست. کلیه افراد با دارا بودن حداقل مدرک دیپلم می توانند در این دانشگاه ثبت نام کرده و ادامه تحصیل دهند.

اگر می خواهید در رشته معماری بدون کنکور دانشگاه علمی کاربردی، مشغول به تحصیل شوید، بهتر است با مشاوران مرکز مشاوره آویژه تماس بگیرید تا شما را در گرفتن تصمیم درست راهنمایی کنند.